- Narzędzia pneumatyczne
- Serwis narzędzi pneumatycznych
- Elektryczne systemy montażowe
- Obróbka skrawaniem
- MIRKA materiały ścierne, narzędzia, akcesoria
- Kompresory - sprężarki powietrza
- Szlifierki, polerki
- Połączenia nitowane
- Połączenia skręcane
- Bolting - narzędzia z wysokim momentem skręcania
- Dociski szybkomocujące
- Armatura przemysłowa
- Konstrukcje specjalne
- Materiały ścierne
- Akcesoria pneumatyczne
Silniki
Silniki pneumatyczne o mocy wyjściowej od 0,1 do 6,5 kW to kompaktowe i niezawodne urządzenia o wysokim współczynniku mocy do masy. Niewymagające smarowania silniki pneumatyczne są dostępne w różnych rozmiarach o maksymalnej mocy 300 W. W ofercie znajdują się również silniki ze stali nierdzewnej, które idealnie nadają się do branży spożywczej i chemicznej dzięki odporności na korozję. Oprócz standardowej gamy produktów firma Atlas Copco oferuje również niestandardowe silniki pneumatyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta.
Standardowy silnik LZB
Jest to najbardziej kompleksowa gama silników pneumatycznych w naszej ofercie. Dzięki możliwości wyboru różnych wersji przekładni każdy użytkownik znajdzie silnik, dostosowany do własnych potrzeb. Standardowy silnik LZL jest używany na całym świecie. Konstrukcja z aluminium i stali nitrowanej zapewniająca odporność na korozję, precyzyjne przekładnie oraz wysokiej jakości uszczelnienia sprawiają, że silnik LZL spełnia najbardziej restrykcyjne wymagania w zakresie wytrzymałości, produktywności oraz sterowalności.
Osiem modeli z serii standardowych silników LZB to tylko niektóre z około 250 wersji w ofercie różniących się pod względem mocy/rozmiaru. Począwszy od najmniejszych 0,11 kW (0,15 KM), aż po najmocniejsze 2,8 kW (3,75 KM), dostępne są poniższe wersje.
Silnik LZB ze stali nierdzewnej
Silnik LZB ze stali nierdzewnej jest idealnym wyborem w przypadku zastosowań, które narażają silnik pneumatyczny na wysoki poziom wilgoci, kontakt z substancjami powodującymi korozję albo zastosowań wymagających regularnego czyszczenia i braku pojemników na pył. Cała obudowa, wał wychodzący oraz krawędź przekładni zostały wykonane ze stali nierdzewnej. Modele ze stali nierdzewnej są dostępne w dwóch wersjach obrotu — z obrotem w prawo lub dwukierunkowej. Wszystkie wały są wyposażone w klin w standardzie. Dostępne są następujące wersje.
Silnik LZB z modułem hamulca
W przypadku zastosowań wymagających blokady osi wychodzącej na czas, gdy do silnika nie jest doprowadzane powietrze, oferujemy zakres silników wyposażonych w moduł hamulca. Hamulec zazwyczaj pełni funkcję bezpieczeństwa w celu zapobiegnięcia obrotom/ruchowi, gdy do silnika pneumatycznego nie jest dostarczane powietrze pod ciśnieniem. Warunkiem ponownego rozpoczęcia ruchu obrotowego osi jest obecność ciśnienia powietrza w silniku — dzięki czemu hamulec może zostać zwolniony, a silnik może rozpocząć pracę. Hamulec jest zamykany sprężynowo i otwierany powietrzem pod ciśnieniem. Dostępne są trzy modele silnika z hamulcem:
Silniki LZB o niskiej prędkości i niskim momencie obrotowym
Do zastosowań wymagających niskiej prędkości obrotowej są przeznaczone dwa rozmiary silników. Oba są wykonane ze stali/aluminium lub stali nierdzewnej. Wszystkie wersje są dwukierunkowe i wyposażone w wałek klinowy. Maksymalny dozwolony moment obrotowy mieści się w zakresie od 9 Nm (6,6 lf-ft) do 14 Nm (13,3 lb-ft). Przyczyną wprowadzenia tego ograniczenia jest ryzyko przeciążenia przekładni w przypadku zbyt wysokiego momentu obrotowego.
Łopatkowe silniki pneumatyczne LZL z napędem bezpośrednim
Dostępny w 5 różnych rozmiarach silnik z napędem bezpośrednim jest wytrzymały, solidny i może zostać zamontowany za pomocą trzech różnych kołnierzy: IEC, NEMA oraz AC (standard firmy Atlas Copco). Wybierz rozmiar dopasowany do potrzeb danego zastosowania, a następnie określ odpowiedni kołnierz ułatwiający montaż. Oprócz tego oferujemy jeden rozmiar modelu wykonany ze stali nierdzewnej do użytku w wymagających/niesprzyjających warunkach, w których wymagana jest dodatkowa ochrona przed korozją. Cechy charakterystyczne tego silnika to doskonały początkowy moment obrotowy oraz bardzo dobra wydajność przy niskich prędkościach. Dla mieszalników dostępne są wersje z obciążonymi sprężyną sworzniami łopatek w celu zapewnienia lepszego rozruchu oraz wyższej wydajności przy niskiej prędkości. Konstrukcja wału z wytrzymałymi łożyskami umożliwia montaż silnika bezpośrednio na wale napędowym bez konieczności zamocowania dodatkowego wspornika wału, który jest wymagany w przypadku innych konstrukcji silnika. Łopatki niewymagające smarowania pozwalają na pracę silnika w wymagającym otoczeniu, które wyklucza obecność oleju w powietrzu/procesie. Wszystkie silniki mają certyfikat ATEX, co pozwala na ich użytkowanie w obszarach występowania gazu lub pyłu. W zależności od zastosowania można wybrać wersję spełniającą wymogi standardu ATEX.
Silniki LZL z zamontowaną przekładnią śrubową
Oferujemy szeroki zakres silników LZL z przekładnią na potrzeby regulacji wyjściowej prędkości/momentu obrotowego. Silnik jest montowany bezpośrednio na przekładni śrubowej, która dostosowuje jego moc pod kątem określonej prędkości/momentu obrotowego potrzebnego do danego zastosowania. Moc zależy od przełożenia przekładni śrubowej. Aby wybrać odpowiedni silnik/przekładnię, należy najpierw określić moc wymaganą do danego zastosowania. Jeśli żądane wartości prędkości/momentu obrotowego są dostępne w danym zakresie mocy, jest to idealne rozwiązanie. Jeśli nie, można rozważyć wybór mniejszego lub większego silnika. Przekładnie są dostępne w dwóch wersjach: do montażu na stopce lub na kołnierzu z zakresem prędkości obrotowej od 17 do 512 obr./min i momentem obrotowym sięgającym do 1836 Nm. Aby uzyskać więcej informacji technicznych na temat tych produktów, pobierz katalog silników pneumatycznych, klikając w poniższy link. Oprócz silników oferujemy również zestawy łopatek, łopatki niewymagające i wymagające smarowania, a także kilka rodzajów tłumików dźwięku.
Napisz do nas
Wyślij formularz kontaktowy